Избрани Новини
Община Плевен стартира нова социална услуга
24-03-2021, 16:40
Снимка:plevenutre.bg
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:Вижте къде ще спират тока в община Плевен през новата седмица!
Община Плевен представи резултатите по проект за качество на атмосферния въздух
121 452 са избирателите в Община Плевен според първоначалните избирателни списъци
Община Плевен отново се включва в инициативата "Часът на земята"
Стартира прием на документи от кандидати за потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа
Община Плевен в качеството си на доставчик на нова социална услуга „Асистентска подкрепа“, в изпълнение на Закона за социалните услуги, обявява, че от 01.04.2021 г. стартира приема на документи от кандидати за потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“.
„Асистентска подкрепа“ е специализирана социална услуга, която включва почасова подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, предоставяна от лице назначено на длъжност „Социален асистент“.
Потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“, съгласно Закона за социалните услуги, са следните целеви групи:
- лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност;
- деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.
Кандидатите за потребители заявяват желанието си да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа” по настоящ адрес, като необходимите документи за кандидатстване са следните:
- Заявление-декларация /по образец/;
- Документ за самоличност (за справка);
- Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК (копие);
- Пълномощно (в случай, че документите не се подават лично от кандидата за потребител).
Максималната продължителност за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа” от един потребител е до 4 часа, съобразно изготвената индивидуална оценка на потребностите.
Документи от кандидатите за потребители, желаещи да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа“, в изпълнение на Закона за социалните услуги се подават от 01.04.2021 г. в гр. Плевен, ул. „Георги Бенковски“ № 61 - Център за обществена подкрепа, всеки работен ден от 8.30 до 15.00 часа или на e-mail: [email protected]
Документи по образец за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ могат да бъдат изтеглени от официалната интернет страница на Община Плевен - www.pleven.bg или в прикачените файлове. За допълнителна информация тел. 064/800-290 /от 01.04.2021 г./