Избрани Новини
От 2018 г. няма да се изпращат съобщения на хартия за дължимите данъци и такси
07-02-2017, 16:33
Снимка:plevenutre.bg
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:Над 9000 в Община Плевен ще празнуват на 6 и 7 януари
Представиха Проектобюджет 2017 на община Плевен на обществено обсъждане
Влиза в сила новата Наредба за техническата инфраструктура в община Плевен
Промениха Правилника за съфинансиране на проекти в сферата на културата на Община Плевен
Няма опасни язовири на територията на община Плевен
Първото родено бебе от Община Плевен и родителите му посрещна кметът Спартански
Започна събирането на местните данъци и такси за 2017 г.
Ще използваме по-съвременните средства за съобщаване, уточни кметът Георг Спартански
Дирекция "Приходи от местни данъци и такси" към Община Плевен подготвя изпращането на уведомленията до данъчно задължените лица за размера на дължимите за 2017-а година суми за данък сгради, такса смет и данъка върху превозните средства. Около 80 хиляди съобщения ще бъдат изпратени до 01 март, уточни Маргарита Бахнева, Директор Дирекция "Приходи от местни данъци и такси”.
Дългогодишната практика да се пращат известия на хартиен носител ще бъде прекратена през следващата 2018 година и оповестяването ще става с помощта на модерните технологии. "Няма императивно законово изискване уведомлението да се подава точно на хартиен носител. Възможно е това да става чрез Интернет страницата на Общината. Ще използваме по-съвременните средства за съобщаване”, уточни кметът на Община Плевен Георг Спартански. В писмата тази година изрично ще бъде посочено, че от следващата година такива няма да бъдат изпращани.
И в момента размерът на дължимите суми може да се провери онлайн на страницата на местната администрация www.pleven.bg, раздел "Дейности", "Местни данъци и такси" – "Проверка на данъци", чрез изписване на ЕГН за физическите лица или ЕИК за юридическите. Актуална информация има и за банковата сметка, кодовете за вид плащане, ставките и др.
Задълженията за данък върху недвижимите имоти, такса битови отпадъци и данък върху превозните средства за 2017 година могат да бъдат платени изцяло, с 5% отстъпка от пълния размер, в срок до 30 април, или на две равни вноски – до 30 юни и до 31 октомври. Дължимите суми могат да се заплащат в брой или по банков път по сметка на Община Плевен.
Започна приемането на декларации от лица, упражняващи патентна дейност, както и на плащания по определеното задължение за патент за 2017 година. Патентният данък се внася на четири равни вноски - до 31 януари, до 30 април, до 31 юли и до 31 октомври. При издължаване на пълния размер в срок до 31 януари, се прави отстъпка от 5%.
Плащания се приемат на гишета от 1 до 5 в Салона за обслужване на клиенти в рамките на работния ден от 08.30 до 16.30 часа без прекъсване. Работното време за приемане на данъчни документи и издаване на удостоверения е от 08.30 до 12.30 часа и от 13.00 до 16.30 часа.
От началото на данъчна кампания`2017 приходите са вече над 1.5 млн. лв., като само за миналата седмица са постъпили повече от 450 хил. лв.