Пореден инцидент на АМ "Хемус" (СНИМКИ)

Крими

01-06-2025, 18:59

Автор:

Plevenutre.bg

Всичко от Автора

Тежкотоварен автомобил, управляван от 75-годишен водач, навлезе в аварийната лента и блъсна Унимог на държавната фирма „Автомагистрали“

Катастрофа на магистрала „Хемус“, посока София – тир се обърна, след като навлезе в аварийната лента и блъсна Унимог на държавната фирма „Автомагистрали“.

Повече за случая разказа в своя профил във Фейсбук Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики:

Как се стигна до поредния инцидент на АМ "Хемус"?

Днес около обяд, в района между 4-ия и 5-ия километър на автомагистрала „Хемус“ в посока София, възникна тежко пътнотранспортно произшествие. Тежкотоварен автомобил, управляван от 75-годишен водач, навлезе в аварийната лента и блъсна Унимог на държавната фирма „Автомагистрали“, който в момента извършваше косене на тревата със задължително включена сигнализация. След удара камионът напусна платното и се преобърна на една страна.

На мястото на инцидента пристигнаха екипи на Пътна полиция, които регулираха трафика, както и представители на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, които извършиха проверка на превозното средство и водача.

Този случай отново повдигна въпроса: не е ли време да се въведе пределна възраст за водачите, извършващи обществен превоз на пътници и товари? Управлението на тежкотоварни автомобили изисква не само опит, но и рефлекси, физическа издръжливост и бърза реакция — качества, които обективно отслабват с възрастта.

Не бива да се пренебрегва и състоянието на инфраструктурата. Дясната лента между гара Яна и София отдавна е в изключително лошо състояние — неравности, вълни, деформации. Това кара много водачи да я избягват и да се движат в аварийната лента — практика, която е не само опасна, но и забранена от Закона за движение по пътищата.

И докато за пореден път говорим за причините, довели до този инцидент, няма как да не си зададем още един въпрос:  Ще се използва ли необходимостта от по-строг контрол в сектора на обществения превоз на товари като повод за системен рекет над малките превозвачи, или най-после ще имаме еднакъв и обективен стандарт за всички?