Какъв тип фигура от висшия пилотаж са изпълнявали загиналите пилоти?

Новините

15-09-2024, 08:00

Автор:

Plevenutre.bg

Всичко от Автора

Според военни експерти при трагичен инцидент в авиацията грешката никога не е една, а комплекс от серия неглижирани проблеми през годините

Какъв тип фигура от висшия пилотаж са изпълнявали загиналите пилоти на L-39, преди "Алабатросът" да се разбие?

Сложна задача с изпълнение на две фигури от висшия пилотаж, изискващи висока скорост и опредлен ъгъл на атака спрямо хоризонта, на пределно малка височика, констатират бивши летци за последните мигове на L-39 преди да се разбие в земята край "Граф Игнатиево".

"Това са маньоври за влизане и излизане от въздушен бой. Те трябва да ги владеят. Това са алфа и бета на военната авиация", категоричен бе пред БНТ капитан Тодор Пенев - бивш военен пилот.

"50 метра е минимално безопасната височина, с която се излиза от атака при атака на наземна цел. А фигурите се изпълняваха в зони, в които си имаше ограничение в самата зона: от тази височина, до тази височина", допълни той.

Според капитан Пенев първото нещо, което трябва да бъде изяснено от следователите е дали в изготвения летателен план, са съобразени възможностите на машината и подготовката на самите пилоти за изпълнение на заложените фигури.

"В случая е имало шоу, в което би трябвало да има изготвен план, в който план да бъде посочено: на тази дата ще направят еди кое си упражнение - първо пикиране, второ - тоно, трето - лупинг, четвърто - кос лупинг, пето - имелман и т.н. Това са въпроси, които ще получим отговорите като мине изследването на "Флай дейта" мониторинга на обективния контрол", заяви капитан Пенев.

Според военни експерти при трагичен инцидент в авиацията грешката никога не е една, а комплекс от серия неглижирани проблеми през годините.

"Когато в мирно време загинал военнослужещ, това е провал на командването. Нашите пилоти имат трагично малко летателни часове, за да бъдат допускани да правят фигури от висшия пилотаж, с бойна техника. Никога не е късно за оставка, а в такава ситуация оставката е първото нещо, което трябва да направи един отговорен командир", категоричен е Владимир Миленски - военен експерт.

След трагичния инцидент ще бъдат спрени от полети всичките самолети L-39 "Албатрос", докато техническата експертиза не потвърди или отхвърли хипотезата за неизправност на машината, предаде БНТ.