Работна среща за предотвратяване на отпадането на ученици от образователната система проведоха в Плевен

Мисия

05-09-2023, 14:02

Снимка:

Областна администрация

Автор:

Plevenutre.bg

Всичко от Автора

Домакин на форума беше Областна администрация - Плевен в лицето на заместник областния управител Николай Абрашев

Работната среща, организирана от Областен координационен център, имаше за цел да бъдат представени данни от информационната система на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст и да се обсъдят предложения за по-ефективно му прилагане в бъдеще.

Домакин на форума беше Областна администрация - Плевен в лицето на заместник областния управител Николай Абрашев. Той откри работната среща, изразявайки готовността на институцията, която представлява, за пълна подкрепа на дейностите по Механизма,  в съответствие с отправения неотдавна на заседание в МС призив от министър-председателя акад. Николай Денков всички институции да оказват пълно съдействие по прилагането му.

В дискусията взеха участие: Албена Тотева - началник на РУО, Светлана Георгиева - директор на РД „Социално подпомагане”, Елка Ангелова – директор на „Бюро по труда”, Георги Георгиев – инспектор за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни в ОД на МВР, експерти по образованието и началници на отдели в общинските администрации, директори на училища, педагогически съветници от Плевен, Белене, Левски, Кнежа,Червен бряг, Никопол, Искър, Пордим, Долни Дъбник и Долна Митрополия.

Причина за въвеждането на Механизма е необходимостта от интегрирана политика и ангажираност на всички ведомства и институции, свързани с образованието и с личностното и професионалното развитие на децата и учениците в България.  Целта му е да се подобри междуинституционалното взаимодействие и да се определят функциите и задълженията на всички отговорни страни. Прилага се по отношение на децата и учениците, които не са обхванати в образователната система, за които има риск от отпадане от училище и детска градина или са напуснали преждевременно образователната система.

Работата по Механизма е ежедневна и динамична, сподели Албена Тотева, и не е достатъчно децата да бъдат върнати в училище, а е много важно да се следи тяхното пълноценно участие в образователния процес и личностното им развитие.

За да са  ефективни мерките е необходимо пълно синхронизиране на образованието и социализацията на децата и учениците.