Избрани Новини
Съветниците заседават в четвъртък по предварителен дневен ред от 29 точки
Съветниците ще заседават при спазване на противоепидемичните мерки
Общински съвет - Плевен, се събира за редовно заседание в четвъртък, 24 февруари, от 09.00 ч. в Конферентната зала на Община Плевен в сграда „Гена Димитрова”. Предварителният дневен ред на сесията включва 29 точки, една от тях е отчета на кмета за втората година от мандата. Съветниците ще заседават при спазване на противоепидемичните мерки, като заседанието ще се излъчва в реално време на интернет страницата на Общинския съвет.
Първа и втора точка в дневния ред на съветниците са предложения за промени в две от действащите общински наредби - Наредба №1 за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на община Плевен и Наредба №15 за реда и условията за поставяне на преместваеми съоръжения на територията на община Плевен. Повод за обсъждането на изменение в Наредба №1 е писмо от директора на Областната дирекция на МВР старши комисар Веселин Вътов, с което се обръща внимание върху настъпили през годините промени в структурата и наименованията на отделни звена на вътрешното министерството. Промените в Наредба №15 са във връзка с неудачна и създаваща затруднения при прилагането настояща регламентация на реда и процедурата за поставяне на вендинг - автомати върху общински терени - публична и частна общинска собственост. Целите, които се поставят с предлаганото изменение, са създаване на ясни правила и процедура за получаване правото на поставяне на преместваемите съоръжения и регламентиране на наемни правоотношения при достигнати чрез търг справедливи пазарни цени за ползването на общинските терени, както и определяне реда за контрол и прекратяване на сключените наемни договори.
Трета точка в дневния ред на Общинския съвет е представяне на отчета за изпълнение на Програмата за управление на кмета на Общината Георг Спартански за втората година от мандат 2019 - 2023 г. Преди сесията отчетът бе разгледан от всичките 10 постоянни комисии. Внасянето на отчета в Общинския съвет е в изпълнение на Закона за местното самоуправление и местната администрация, съгласно който кметът представя пред съветниците програма за управление за срока на мандата, след което и годишен отчет за изпълнението й всяка година.
На февруарската сесия ще бъдат обсъдени изменения и в две предходни решения, приети от местния парламент. Първото предложение е за промени в Решение №1032/26.07.2018 г., изменено с Решение №596/24.06.2021 г. Решението касае съгласие за безвъзмездно прехвърляне в полза на държавата на 21 бр. недвижими имоти - публична общинска собственост, с начин на трайно ползване - язовири, подробно посочени в Приложение 1, представляващо неразделна част от решението. В хода на процедурата по прехвърлянето на язовирите „Радишево - 2“, „Върбица - 2“ и „Николаево -1“ е установена необходимост от актуализиране на кадастралните данни за тези имоти. Второто предложение за изменение е за Решение №265/30.07.2020 г., с което е регламентиран броя, предназначението и местонахождението на видовете общински жилища.
Този месец девет от предложенията в дневния ред са за отдаване под наем на части от имот - публична общинска собственост, в сградата на Автогара Плевен. Става дума за терени: заведение /с прилежащи склад и сервизно помещение/; помещение за търговска дейност; помещение за съхранение на багаж; помещение за поставяне на банкомат и гишета за продажба на билети. Сесията включва още: Предложение за предоставяне за ползване на мери, пасища и ливади от общинския поземлен фонд за стопанската 2022 – 2023 г.; Отдаване под наем на части от имоти публична общинска собственост в учебни заведения; Предложения за разрешения за изработване на проекти за подробни устройствени планове - планове за застрояване за терени в рамките на общината.