Избрани Новини
Общинските фирми с финансови отчети до Общинския съвет за първото полугодие
23-08-2021, 10:23
Снимка:ОбС
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:Приеха годишните отчети и баланси за 2020 година на общинските фирми
Постоянни комисии в ОбС - Плевен ще разгледат годишните финансови отчети на общинските фирми
Приеха финансовите отчети на общинските фирми за 2019-а година
Комисии в ОбС – Плевен разглеждат този месец годишните отчети на общинските фирми
Финансови анализи, придружени с отчети за приходите и разходите за първото полугодие на годината, представят този месец в комисии в Общинския съвет шестте общински дружества в Плевен.
„Съгласно изискванията на общинската наредба управителните органи на дружествата представят пред постоянната комисия по "Стопанска политика и транспорт" писмено анализ на финансовите си резултати. Анализите са придружени с отчети за приходите и разходите, баланс и доклад на контрольора за всяка една фирма. Освен в Стопанската комисия, справките са предмет на обсъждане и в постоянната комисия по „Бюджет и финансова политика“, информира председателя на Общинския съвет Мартин Митев.
Финансови отчети към 30.06.2021 г. са внесли: ДКЦ II, ДКЦ III, „Инжстрой“ ЕООД, „Тролейбусен транспорт“ ЕООД, „Паркстрой“ ЕООД и „Тибор“ ЕАД. От „Тибор“ е представена и справка за влиянието на ограничителните мерки във връзка с COVID-19 върху финансовото състояние на фирмата за първото полугодие.
В информацията за актуалното състояние на "ДКЦ II - Плевен" се посочва, че фирмата е в добро финансово състояние, няма задлъжнялост към фирми и държавни институции и редовно изплаща възнагражденията на работниците и служителите си, като превежда в срок осигуровки и данъци. Дружеството завършва второто тримесечие на годината със счетоводна печалба от 9572,12 лв. Инвестиционна програма до края на годината предвижда закупуване на нова апаратура /ехограф, клетка имунологичен анализатор, апарати физиотерапия, велоергометър, лабораторна центрофуга, С-рамо, Комплект автоматични пипета/, инвестиции в материалната база, обучителни курсове за персонала и ремонт на електрозала и салон ЛФК. Предвижда се и разширяване на медицинската дейност чрез нови видове медицински услуги и нови партньори, както и предоставяне на изнесени медицински услуги.
В отчета на "ДКЦ III Плевен" е записано, че здравното заведение вече 21 години се развива устойчиво на пазара на медицински услуги, като цялостната му дейност е насочена към задоволяване потребностите от здравни услуги на пациентите. Пандемията на Covid-19 е поставила неочаквани предизвикателства пред цялостната система на здравеопазването, което е наложило извънредни мерки за преодоляване на всички негативи в здравен и икономически аспект и за "ДКЦ III Плевен" ЕООД. В структурата на приходите за това шестмесечие - 97.5% са от медицински дейности, от тях по договор с РЗОК Плевен - 89.6 % , от директни плащания на физически и юридически лица и около 8.0%. Приходите от наематели и финансиране са 2.4%. Приходите като цяло имат ръст спрямо същият период на 2020г., с 183х.лв., или с 22%
Общинска фирма "Инжстрой" представя баланс и отчет за актуалното си състояние, заедно с удостоверение от НАП, че дружеството няма финансови задължения, няма просрочени задължения и към държавата, персонала, лизингови компании и банки. Средносписъчният състав на фирмата към 30 юни тази година е от 92 човека. Приходите за бъдещи периоди и финансирания са в размер на 549 000 лв.
Фирма "Паркстрой" отчита, че през второ тримесечие на 2021 г. има реализирани нетни приходи от услуги и продажба на продукция от Оранжерия в размер на 639 077,24 лв., в това число от Община Плевен 623 253,41 лв. За периода от 1 януари - 30 юни 2021 г. отчетените приходи от услуги и продукция са в размер на 913 589,21 лв., в това число от Община Плевен 892 790,42 лв. През отчетният период фирмата е извършвала: поддържане на дървесно-храстовата растителност, почистване на зелени площи, алейна мрежа и детски площадки, лятно зацветяване, ремонт на детски площадки, почистване и поддържане на парк „Кайлъка“, както и изработване и монтаж на пейки в парка, окосяване на Гробищни паркове, почистване деретата на Гривишка бара, река Тученишка и по ул. „Ген. Колев“.
Фирма "Тролейбусен транспорт" отчита, че към 30 юни тази година броят на превозените пътници е 7 283 554 - от тях с билети 1 616 754, с абонаментни карти - 5 666 800. Пътуващите с билети са се увеличили с 11.05%, спрямо 2020 г., а с абонаментни карти намаляват с 13.27% спрямо същия период на 2020 г. Поради наложените в страната противоепидемични мерки във връзка с COVID-19 и решение в тази връзка на Общинския съвет от 03.12.20 г., бяха направени промени в общинската транспортна схема и намалени разписанията. В резултат на това от транспортната фирма отчитат намаления в броя на пътуващите за периода януари - юни 2021 г. с 8.83%, спрямо същият период на 2020 г.
Справка за възрастовата характеристика на пътниците за изминалото полугодие показва, че най-голям е броя на пътуванията на възрастни граждани над 70 години от всички пътуващи с абонаментни карти за цялата градска мрежа - 24 934 бр. карти за 90 780.01лв. /без ДДС/. След тях се нареждат броя на пътуванията на възраст от 65 до 70 г. - 9 436 бр. карти за 41 629.99 лв./без ДДС/, а на последно място са броя на пътуващите до 65г. - 1784 бр. за 14586.67лв. /без ДДС/.
Общинската фирма „Тибор“ е посочила в отчета си, че въведените противоепидемични мерки за ограничаване разпространението на COVID-19 са оказали силно влияние върху приходите на дружеството за изминалото полугодие. В изпълнение на заповеди на министъра на здравеопазването, на цялата територия на общинския пазар, управляван от „Тибор“, бе преустановявана за продължителни периоди от време през 2020 и 2021 г. работата на всички търговски обекти, освен магазините за хранителни стоки, аптеките и търговските маси в зеленчуковия пазар. Със заповед бе преустановено и провеждането на неделния пазар пред стадион „Плевен“, считано от 15.03.2020 г. до 19.06.2021 г. С цел облекчаване на местния бизнес със свои решения от януари и април Общинският съвет на Плевен освободи и изцяло от задължение за заплащане на наемни вноски наемателите на търговски обекти в сгради, преместваеми съоръжения и терени, собственост на „Тибор“, които са преустановили дейността си вследствие на ограниченията. По тази причина за 6-те месеца на периода дружеството не е събирало договорените приходи по договорите за наем за затворените обекти за около 2,5 месеца, посочват от фирмата.
Топ Новини