Избрани Новини
Учители от Езиковата участваха в дискусия за приобщаващото образование
18-05-2021, 06:49
Снимка:ПГПЧЕ
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:Областният управител участва в онлайн дискусия за план-приема за учебната 2021- 2022 г.
Ученици от Езиковата – в международна дискусия за езиковото многообразие
Участваха 42 учители от Гърция, Италия, Румъния, България и Полша
Грета Димова, Розалия Данова, Лилия Манолова, Румяна Стаменова и Жоржета Каменополска, учители от Профилирана гимназия с преподаване на чужди езици – гр. Плевен, взеха участие в четвъртата онлайн международна среща по проект „Бъди във форма за Европа“ по програма „Еразъм+“ на тема „Приобщаващо училище“. Участваха 42 учители от Гърция, Италия, Румъния, България и Полша.
От страна на българския екип Розалия Данова – старши учител по английски език и Лилия Манолова – учител по английски език презентираха теоретическите и практически аспекти на приобщаващото образование, а всички се включиха в обсъждането на въпросите: Какво е приобщаващо образование? Кое училище е приобщаващо? Как да направим нашето училище приобщаващо? Защо е необходимо да изграждаме приобщаваща училищна среда?
При проведената дискусия се оформи твърдението, че приобщаващото образование е процес на промяна на училищната среда, основана на уважението и приемането на другия, на мъдро управление на училищните процеси, така че децата да бъдат подкрепяни да развиват способностите си и да превъзмогват трудностите, учителите да се чувстват насърчени и уверени, че могат да се справят с нарастващите предизвикателства, а родителите да поемат своята отговорност и роля в партньорство с училището.
По време на дискусията беше отбелязано, че през декември 2017 г. Европейският съвет, Европейският парламент и Комисията приеха Европейския стълб на социалните права. Тяхното съгласие подчертава важността на социалното, образователното и културното измерение на политиките на ЕС за изграждането на общо европейско бъдеще.В първия принцип на Европейския стълб на социалните права се подчертава: „Всеки има право на достъп до качествено и приобщаващо образование, обучение и учене през целия живот, за да поддържа и придобива умения, които му дават възможност да участва пълноценно в обществото и успешно да осъществява прехода на пазара на труда.“
Трудно е да се каже в каква степен тези декларирани цели биха могли на практика да бъдат въведени в училищното образование, но дори декларирането им е условие за промяна и намерение за образователна промяна и културно признаване.
Топ Новини