Как играта FIFA се превърна в електронен спорт

Спорт

29-03-2021, 14:18

Автор:

plevenutre.bg

Всичко от Автора

През тази година, за пръв път в историята, професионалните футболни отбори се обърнаха към FIFA за да доставят някакво съдържание за своите фенове. Всички големи първенства организираха електронни турнири, където участие взеха и голям брой реални играчи. Оказа се, че феновете искат да виждат как професионални футболисти играят FIFA и дори да залагат за победи на любимите си играчи.

Други отбори, като английския Лейтън Ориент организираха специални турнири за своите верни привърженици. Всички подобни мероприятия получиха огромно медийно внимание, а по-големите дори намериха място в тиражите на различни букмейкърски къщи.

Мениджърът на Лейтън Ориент, Люк Ламбърн заяви пред медиите, че точно той стой зад идеята за подобно събитие. Той бе пионера, но много професионални клубове с охота подеха идеята. За тях това е възможност да държат феновете ангажирани, както и да представят своите спонсори. Освен всички това, електронните спортове са бъдещето и наличието на професионален FIFA отбор вече е задължително за по-големите тимове, както бяха презокеанските летни турнета.

Как се трансформираха клубовете

Футболът се промени страшно много през последните години. Подобна трансформация претърпяха и почти всички индустрии. Например онлайн казината вече са много по-популярни в сравнение с физическите си събратя. Само преди 30 години беше невъзможно да играете покер и други подобни игри извън казиното, а сега огромни суми се разиграват в изцяло онлайн турнири. Ако се върнем на футбола, може да видим, че само до преди 30 години трябваше да заплатим билет и това бе единствения шанс да се насладим на играта. Сега всеки има достъп до няколко хиляди мача на седмица. Може да си пуснем най-интересните моменти от мачовете, а има и специални приложения, където да видим всички отбелязани попадения. Феновете са много по ангажирани. Те са луди по игри като FIFA, Football Manager, Premier League Fantasy и т.н., където се наслаждават на любимите си отбори по всяко време. Най-големите клубове дори имат собствени телевизионни програми и мобилни апликации, където върви непрестанен поток от специализирано съдържание: интервюта, кадри от тренировки, велики мачове и др.

Големият пробив на FIFA

Играта отдавна се доказа като привлекателна хапка за спонсори, че дори и за самите футболни клубове. Много брандове си партнират с по-малки отбор, като дават награди на играчите, които изпълнят определено предизвикателство. Такова е спонсорството между Burger King и низко дивизионния английски Стиванидж.  За геймърите пък никога не е било толкова лесно да се превърнат в професионални е-спортисти, които искат да се развиват в тази сфера. В този момент, непрестанно вървят FIFA турнири, на които може да се залага, а всички 20 тима от Висшата лига разполагат с професионален отбор. Подобни събития се финансират от тлъсти спонсорски договори, защото генерират милиони гледания в платформите за стрийминг. Феновете на игрите вече избират любимия си футболен отбор, според електронните му резултати, вместо да гледат истински мачове. Няма нищо по-хубаво от това, да защитиш честа на своя отбор в битка срещу вечния съперник, пък била тя и онлайн.

Интересното е, че това хоби заема свободното време и на голям брой професионални футболисти. Една от големите звезди на английския шампион Ливърпул – Диого Жота получи доста популярност преди една година, когато записа 30 победи в 30 мача в популярната неделна лига на FIFA, където участват хиляди геймъри, че дори и професионалисти в електронните спортове.