Избрани Новини
Матурите - през първата седмица на юни, националното външно оценяване - през третата
03-05-2020, 10:39
Снимка:архив
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:Красимир Вълчев подкрепи идейния проект за разширяването на обединеното училище в Майско
Красимир Вълчев: Изпитът след 10 клас не е матура
Министър Красимир Вълчев ще изнесе публична лекция в ЮЗУ
Красимир Вълчев: Инвестирането в предучилищното образование е инвестиране в бъдещето
Няма да има нулева година, категоричен е министър Красимир Вълчев
Това каза пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев
"Трябва да бъдем предпазливи в предстоящите седмици, дори да има подобрение в ситуацията. Не може да очакваме, че до седмици епидемията ще стихне. Това, което не може да се случи в дигитална среда, ще се проведе в класните стаи и в университетските аули“. Това каза пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев.
Той поясни, че там, където има най-много кандидати за едно място, е удачно изпитите да се проведат на място, както е при медицината, например.
Министърът съобщи, че окончателните дати за изпитите ще бъдат обявени в понеделник, но вероятно държавните зрелостни изпити ще се проведат през първата седмица на юни, а националното външно оценяване – третата седмица на юни. Това няма да забави издаването на документите за кандидатстване във висшите училища.
"Няма единна скорост на преподаване в различните училища. Със сигурност на изпитите ще се включва материал и от дистанционното обучение. Но ще подходим на принципа да включим по-малко материал“.
В предаването „Неделя 150“ министър Вълчев допълни:
"Тази седмица близо 30 деца, които са в 7-и и 12-и клас, бяха в условията на карантина. По време на матурите и оценяването вероятно между 20 и 30 деца може да бъдат възпрепятствани да проведат изпити. Единият вариант е по същото време, но в други условия те да положат изпитите, другият вариант, особено за дванадесетокласниците, е да се явят на втора сесия в края на август“.
Министърът е категоричен, че външното оценяване след 4-ти и след 10-и клас е необходимо за диагностика на резултатите, защото е важно да се анализират образователните дефицити на учениците.
За близо 75% от учениците дистанционното образование е по-интензивно в сравнение с присъствената форма.
Топ Новини