Избрани Новини
Близо 6500 плевенчани подадоха годишните си данъчни декларации
08-04-2020, 14:59
Снимка:plevenutre.bg
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:Кметът Георг Спартански отправи призив към плевенчани!
Полицията задържа двама плевенчани и две жени от Кнежа заради наркотици
Плевенчанин запретна ръкави да почисти междублоковото си пространство, кметът го поздрави
Доходите на физически лица се обявяват до края на април
Над 200 000 души са подали годишните си данъчни декларации за облагане на доходите, съобщиха от Национална агенция за приходите. За офис Плевен до момента са подадени 6446 данъчни декларации от физически лица, от които по електронен път 4 540 бр. /с ПИК - 3266, и с КЕП - 1274/ за доходи 2019 г. Крайната дата за подаването на декларации за доходите на физически лица е 30 април, а срокът на деклариране за юридическите лица и едноличните търговци беше удължен до края на юни 2020 г, напомнят от приходната агенция.
16 000 граждани са се възползвали от 5% отстъпка, като са подали формуляра си по електронен път и са платили данъка върху доходите до края на март. 80% от всички декларации за доходите са подадени по електронен път - с персонален идентификационен код (ПИК) или с електронен подпис, сочат обобщени данни на приходната агенция.
860 000 граждани вече имат персонален код от НАП, като могат да го използват за 35 електронни услуги, предоставяни от приходната администрация. Издаването на нов ПИК се извършва само в офис на НАП в рамките на няколко минути. От съображения за сигурност, той се дава лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик, защото всички действия извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани.
Вече издаден, но забравен или изгубен персонален код може да бъде сменен с обаждане на информационния телефон на НАП 0700 18 700.
Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите при възможност да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни на https://inetdec.nra.bg/с персонален идентификационен код или електронен подпис. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.
Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762.
Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни, на цена според тарифите на съответния оператор.
Топ Новини