Кампанията "Дрехите не са боклук“ – вече и в Плевен

Кампанията за събиране на ненужен текстил подкрепя финансово жените с рак на гърдата в България

95% от гражданите заявяват, че одобряват рециклирането на текстил, а 65% биха взели участие в него. В същото време огромна част от обществото би предприело действие, ако по този начин помогне на хора в нужда. Водени от желанието да помогнат както на природата, така и на жените с рак на гърдата в България, магазини Мания стартират кампания за събиране на ненужния текстил в специални пунктове в своите магазини първо в София, а вече и в цялата страна.

Кампанията цели да затвори цикъла, като приеме обратно ненужните дрехи и по този начин да подпомогне нуждаещите се. В специалните пунктове за събиране на дрехи, обувки и текстил, всеки може да остави това, което е ненужно за него, без условия за състоянието, нито за начина на предаване. Мания обработва цялото събрано количество и го изпраща на нуждаещите се в Африка и Азия. Само за 3 месеца, в 14-те обекта в столицата са събрани 29 тона ненужни текстилни изделия. Кампанията събуди толкова голям интерес, че логично беше разширена в Плевен и още 20 български града. Само за 10 дни в новите пунктове бяха събрани над 2 тона ненужни дрехи и обувки.

Една от основните цели на „Дрехите не са боклук“ е да подкрепя жените с рак на гърдата в България. Събраните средства от инициативата подпомагат финансово Фондация „Една от 8“. Средствата се използват за изработката на красива розова чанта „Не си сама“ за жени, преживели мастектомия.

Пунктовете в магазини Мания са алтернативата на близо 100 000 тона отпадъци от стари дрехи и обувки, които се изхвърлят годишно. От началото на юли пунктове ще има вече и в магазини Мания в София, а хората могат да оставят дрехите, които няма да носят, които не харесват, или не им стават, които смятат за износени. А за да стимулират събираемостта допълнително, магазини Мания предоставят отстъпка за пазаруване в своите обекти за всяка оставена торба с дрехи.

Само с едно свое действие – оставяне на ненужен текстил в магазин Мания потребителите на практика участват в три различни дейности – запазване на екологичното равновесие и опазване на природата и ресурсите, удължаване на живота и втори шанс на ненужните дрехи и най-важното – ще дарят подкрепа и надежда на жени с рак на гърдата.