Избрани Новини
Увеличават се нарушенията, при които се отнема книжката
23-04-2018, 07:02
Снимка:plevenutre.bg
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:След три нарушения на пътя отново на шофьорски изпит
377 нарушения на пътя в Благоевградско за денонощие
Операция Скорост: Само за 5 часа - близо 1600 нарушения на пътя
Близо 13 000 нарушения на превишаване на скоростта в Плевенско от началото на годината
Всеки автомобил с техническо досие, нов шофьорски изпит при три поредни нарушения на пътя и по-високи глоби
Всеки автомобил с техническо досие, нов шофьорски изпит при три поредни нарушения на пътя и по-високи глоби. Това са само някои промени, записани в три проектозакона, информира Нова тв. Кои от тях ще засегнат най-много шофьорите?
Според предлаганите промени, седем са тежките нарушения, при които ще се отнема шофьорската книжка. Сред тях – употреба на алкохол, организиране на гонки, както и шофиране в аварийната лента или в насрещното платно. Наказанията ще бъдат различни според нарушенията. А при повторно такова , ще стават все по-сурови.
Глобите за превишена скорост и алкохол не се предвижда да се променят, като най-високата остава тази за участие или организиране на гонки, а именно 3 000 лв. Увеличават се обаче, глобите за преминаване на червен светофар и неправилно паркиране. В първия случай става 150 лева, а при паркирането 100 лева.
При три тежки нарушения в рамките на две години, шофьорът ще трябва да се явява отново на изпит за книжка. Друго предложение е всеки автомобил да има досие, където се записва цялата информация за техническото състояние, претърпените катастрофи, километража и направените ремонти. Идея, която подкрепят и от Института по пътна безопасност. Особено, когато става въпрос за стари автомобили.
Автомобили убийци. Повечето коли втора ръка по пътищата ни били такива, твърдят от Института по пътна безопасност. Над 80% от тях били катастрофирали, а след козметичен ремонт, родните търговци ги пускали на пазара.
В Асоциацията на вносителите членуват 130 автокъщи. Категорични са, че автомобилите им били в безупречно състояние, а всяка кола минавала през оторизиран сервиз. Не така обаче, било в сивия сектор, който държи почти половината пазар.
От Института предлагат нов държавен орган да контролира състоянието на старите коли. Прегледа в оторизиран сервиз да бъде задължителен, предоставянето на 6-месечна гаранция и възможност за връщане на автомобила до седмица - също. Практика отдавна позната в Европа.
Топ Новини