Новото тролейбусно депо на Плевен е почти готово

То е с капацитет 70 места и е разположено в жк „Дружба“

Строително-монтажните работи по новото тролейбусно депо на Плевен са към своя край и се очаква до края на месеца да са финализирани всички дейности, информираха от пресцентъра на общината.

Депото е с капацитет 70 места за домуване на подвижния състав, разположено е на терена срещу МБАЛ „Св. Панталеймон” в жк „Дружба”. Стойността му е 6 959 886 лв. с ДДС. Общата му площ е 13 275 м2. Подходът към него се намира на ул. „Александър Малинов”, по която минава трасето на тролейбусни линии №5 и №8, което позволява безпрепятствено прибиране и излизане на тролейбусите.

На терена са изградени контролно-пропускателен пункт и администрация, контролно-технически пункт и механизирана мивка, сервизно хале, бояджийно-тенекеджийно помещение, площадка за паркиране на тролейбусите с покрити паркоместа. Разгърнатата застроена площ на сградите е 2 750,97 м2. Оформени са 2 745 м2 зелени площи, като 473,20 м2 са заети от дървесна растителност.

По думите на управителя на „Тролейбусен транспорт” ЕООД Плевен инж. Ангел Несторов, ще се използват както старото, така и новоизграденото депо. Градът ни е на първо място в страната по отношение на използване на екологичен транспорт - с над 92% покритие с тролейбуси в обществения транспорт.

КОНТРОЛНО-ПРОПУСКАТЕЛЕН ПУНКТ И АДМИНИСТРАЦИЯ

Сградата е проектирана като метална конструкция с покритие от термопанели и се състои от две части:

Двуетажна част - На първия етаж са обособени следните помещения: стая за механици и диспечер, медицинска стая, охрана, стая за шофьори и кондуктори, и санитарни възли.

На втория етаж са помещенията за: управител, счетоводство, каса, личен състав и ТРЗ, обществени поръчки, архив, заседателна зала. Непосредствено пред сградата се намира навес с ремонтни канали за проверка на превозните средства на влизане и излизане от депото.

КОНТРОЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ ПУНКТ И МЕХАНИЗИРАНА МИВКА

В сградата се обособяват две отделни помещения: КТП – обзаведено с технологично оборудване за оценка на техническата изправност на подвижния състав (като например спирачно усилие, геометрия на колелата (сходимост), налягане в гумите, геометрия на фаровете) и мивка за механизирано и ръчно измиване на подвижния състав.

СЕРВИЗНО ХАЛЕ

Сградата е двуетажна. На първия етаж – са обособени помещения за стругарно, заваръчно, хидравлично, автомонтьори, абонатна станция, санитарни възли, електромонтажно, гумомонтажно, компресорно и склад. На втория етаж са разположени: склад за резервни части, офис помещения, дестилатор, вещеви склад, санитарни възли, помещение „ВКМ”, стая за почивка. Изградени са два канала за ревизия и ремонт на тролейбусите и е обособена равна площадка за цялостен преглед и евентуален ремонт на превозните средства.

БОЯДЖИЙНО - ТЕНЕКЕДЖИЙНО ПОМЕЩЕНИЕ

Проектирано е в обща сграда с две помещения. Бояджийно, за подготовка, боядисване и сушене на тролейбусите, със автономна смукателно-нагнетателна вентилация и инсталация за подгряване и подаване на въздух за сушене. Тенекеджийно и спомагателни отделения: Тапицерно със склад за материали; Машинно-тенекеджийно; Склад ламарина, тръби и метални профили.

НАВЕС ЗА ТРОЛЕЙБУСИ

Навесът е предназначен за домуване на 20 бр. тролейбуси - първите, които следва да напуснат депото в началото на деня. Конструкцията на навеса е метална с бетонови фундаменти. Покривът е от прозрачни поликарбонатни плоскости и е с наклон 8% и без стрехи.